torsdag, 22 august 2019
Home / Erhverv / Derfor bør du outsource telemarketing i din virksomhed

Derfor bør du outsource telemarketing i din virksomhed

Der er rigtigt mange fordele ved at outsource telemarketing, hvis man driver virksomhed. Driver du en virksomhed, hvor telefonsalg udgør en del af din markedsføring, så kan du overveje, hvorvidt outsourcing kunne være en god idé.

Du kan fokusere på dine kerneområder

Hvis du outsourcer telemarketing, har du bedre tid til at fokusere på dine kerneområder. Dermed kan du arbejde med det, som du er bedst til – og outsource resten af opgaverne til eksterne firmaer. Har du ikke de rette kompetencer inden for telefonsalg, så har du overordnet set to muligheder. Du kan enten ansætte nogle dygtigere sælgere i dit firma – eller du kan outsource opgaven til et eksternt firma. Uanset hvilken af muligheder du vælger, så vil du kunne glæde dig over, at du har mere tid til at løse de opgaver, som du er bedst til.

Du kan reducere din virksomheds udgifter

I langt de fleste tilfælde kan man reducere sin virksomheds udgifter, hvis man outsourcer telemarketing til et eksternt firma. Du slipper nemlig for at skulle bruge tid, penge og ressourcer på at ansætte og lære nye sælgere op. Der kan altså også være en økonomisk gevinst ved at vælge outsourcing, hvilket du også bør tage højde for i din samlede vurdering.

Vælger du outsourcing, skal du heller ikke bruge penge på at investere i en masse nyt udstyr og inventar. Dermed er det meget begrænset, hvilke udgifter man reelt har, hvis man vælger at samarbejde med en ekstern virksomhed.

Du kan øge omsætningen i din virksomhed

Vælger du at samarbejde med det helt rette telemarketingbureau, har du mulighed for at øge din virksomheds omsætning betydeligt. Der er rigtigt mange dygtige telefonsælgere, som vil blive begejstret for at få lov til at sælge dit produkt eller ydelse. Drømmer du om at forbedre likviditeten i din virksomhed, så vil outsourcing endnu en gang være en fremragende idé.

Stiger din omsætning ikke som forventet, så har du selvfølgelig mulighed for at stoppe aftalen, hvis kontrakten tillader det. Du skal altså ikke tage stilling til eventuelle fyringer, da sælgerne ikke er direkte tilknyttet din virksomhed.

Du kan skabe et større overblik

Har du lavet en aftale med et bureau, som overtager dine opgaver med telemarketing, så har du mulighed for at skabe et større overblik. Såfremt du har valgt at samarbejde med et professionelt bureau, kan du forvente at få tilsendt rapporter og statistikker løbende. Dermed vil du altid have det komplette overblik over, hvad du reelt set får ud af samarbejdet. Hvordan er succesraten? Bliver der genereret mange salg? Er omsætningen steget tilfredsstillende? Disse spørgsmål og mange flere kan du stille dig selv og din partner, når du skal evaluere og vurdere, hvordan samarbejdet går.

Før du outsourcer telemarketing, bør du have nogle helt klare retningslinjer og krav til det pågældende bureau. Således kan du skabe de bedste rammer, og der er bedre mulighed for, at aftalen kommer begge parter til gode.

About Torben

Check Also

glasuld isolering

Anskaf dig glasuld isolering for at spare på pengene

Når temperaturen falder i det danske landskab, stiger varmeregningerne i hjemme også desværre tilsvarende. Der ...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *